02 juli 2012

Astrid Lindgrens Värld


Astrid Lindgrens Värld var ett roligt ställe, trots att vi var där i två dagar så hann vi inte riktigt se allt.



Små härliga trähus fanns lite här och där.



Mysiga kullerstensgator.



Stenhus med halmtak.



Vid Nils Karlsson Pysslings hus blev man plötsligt väldigt liten.





Det hände ju så mycket så jag fick inte ens Pippi på bild men de här figurerna är säkert också bekanta.



Mattisborgen var ett häftigt bygge.



När det inte var teater i borgen fick man springa runt och leka där.







Vid Gammelgården kunde man ta del av trevligt musikprogram.



Vi fick följa med ut i skogen och spinonera på spejarna från Bröderna Lejonhjärta.



Polishuset och postkontoret.



Vi lärde oss mer om den svenska sommaren. Det regnade några minuter ibland och sen var det varmt och soligt väder igen. Hemma hos oss så regnar det ju om det regnar, då räknar man inte med att det går om i första taget.



Sällskapet i Katthult blev nog våra favoriter så det får bli ett eget inlägg om det.



Husen där Lotta på Bråkmakargatan spelades in var riktigt charmiga.



Tant Bergs kök.




Hemma hos Lotta, snyggt som bara den.



Och vardagsrummet.




Vid entrén/utgången fanns också en tjusig bensinstation.

17 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Men vilka härliga bilder!
Och borgen - så häftig!
Satt och tittade på Lotta film med barnen igår och förundrade mig också över deras fina kök :)

Christina sa...

Som det Astrid Lindgren-fan jag är besökte vi stället också förra sommaren. Vi kände oss lite malplacerade jag och min pojkvän, men det är ett riktigt härligt ställe. :)

Maaritti sa...

Oi miten ihania kuvia, tulee lapsuus mieleeni, minulle lapsenmieliselle unelma kiitos :-)

Lantliga drömmar sa...

Vilket häftigt ställe! Dit måste vi absolut fara nångång sen när grabben vuxit till sig lite! Tack för tipset! :)

Anonym sa...

Härliga bilder, dit vill jag ta med mina ungar när de vuxit till sig litet.
-Mor Elsa

EDSmamman sa...

Å vilket roligt inlägg, särskilt som
Vi kommer att åka dit i sommar!! ( från Umeå)

Sofie sa...

Härrlit!

Flickan på landet sa...

Astrid Lindgrens värld är bara för härlig!!Vi var där för två somrar sedan. Så underbart så man smälter :)

Juanita sa...

Vilken underbar resa ni verkar ha haft! Vi besökte samma ställe i fjol o vi var även mycket förtjusta!!!

Johanna sa...

Min son är 3 år och älskar Pippi och Emil, de andra är ännu okända för honom så om några år bär det av till Astrid Lindgrens värld.

Inredningen är så otroligt fin, tänker ofta på det när jag ser hennes filmer med vuxna ögon, att jisses vad mycket fin inredning det är i filmerna!

Kram Johanna

Clary sa...

Vi var där för några år sedan med barnen och man önskade nästan att man var liten igen .... Inte för inte vi gjort en snickerboa till Hampus ... Många fina inspirerande bilder har du tagit ... Kram farmorannasarv

A House With A View sa...

Häääääärligt inlägg!!!

kraaaaaaaaaaam aka

Lilla huset på prärien sa...

ha ha - ja här känner jag allt igen mig! vi har visst fotat ungefär samma saker du och jag. tyckte att det fanns så otroligt vackra saker där och det var en upplevelse att få se allt.

det där stället ni hyrde in er på, vart var det? har du någon hemsida eller adress dit? gillar det utifrån dina bilder!

kram jenny

Meis Ideis sa...

A beautiful trip, a lovely town - thank you for a return to childhood :)

...C o w R o a d... sa...

OMG, I love it all!!!! What a great visit! :-)

Unknown sa...

Hej!
Nu har Camilla Gunnar en hemsida. =)
www.camillagunnar.se

Hälsningar Allan M, Skokloster

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP