21 mars 2010

Huvudbonader


Snödrivorna är ännu meterhöga den 21 mars, bilden överst fotograferad på förmiddagen. Ännu passar det alltså att blogga om vintriga huvudbonader.

I går deltog jag i en minimässa på en kvinnodag och var bordsgranne med körsnären May Björklund, prövade en helhäftig mössa (bilden till vänster) som hon gjort av fårull.

Mössan till höger stickade jag för två vintrar sen och tovade ihop den i tvättmaskinen.




Här är två trevliga mössor inköpta på loppis som jag använder ibland, barnen har också haft dem som rekvisita till lekar och när de har klätt ut sig till "påskgubbar".




Avslutar med en vårigare huvudbonadsbild!

16 kommentarer:

Unknown sa...

haha!
Kul när man kan släppa loss!
Här i Varberg väntar jag att våren ska släppa loss ordentligt, jag läängtar!
Hade gott!
Kram! Annaleena

Hannasvirrvarr sa...

Oj så fin den nya headern är! Ja, det gäller nog att bära mössa ännu, kanske man vågar ta av den till midsommar...

Rut och Signe sa...

Jösses!!!! Ni är ju så underbara. Vilka snyggingar!!!!

Malin sa...

Vilka proffsiga modell-miner pojkarna (och du) har. Ni kanske borde starta en sido-business? Ni som inte har så mycket att göra, hehe.

LIVS LYST sa...

Så tøffe guttene var her da!! ;O)

Liv

sabina sa...

Den stora frågan är ju: köpte du den? :)

Lantliga drömmar sa...

Aaah, helsköna bilder på helcoola kids och tuff mamma! :)

MammaMonica sa...

Mycket tjusigt! Både bilderna och huvudbonaderna!

färgtrappan sa...

Hej, det är alltid kul med hattar! Vi har alltid hattprojekt på gång,jag å sonen, älskar att prova hattar på loppis å alla möjliga ställen!

Nya utseendet på bloggen är fin :)

Ha en härlig vecka!

Anonym sa...

coolt!
Och riktigt snygga bilder.
du kan du!

maria sa...

Tjuuusiga!! kan inte riktigt bestämma vilken jag gillar mest, de är alla så coola på sitt sätt....nåja, kan väl erkänna att mammans mössa är lite FÖR mycket för min smak *smile*

Hus nr.14 sa...

Vilket härligt ställe du har...
Älskar huvudbonaderna!
Marielle

från denna dag sa...

Härliga saker vilka fina mössor!!:)
Gillar skarpt!

Och jätte fina bilder har du, som du alltid har!

Ha de bra!

//Ulrika

lisasornes sa...

Så fine luer ♥
Ha en fiiiin dag!
-Lisa ♥

Everyday living etc. sa...

Superläckra, det är riktigt roligt med hattar och mösser. Vilken fin header + bloggdesign du gjort.

Ha en fin fredagskväll! kram Linnéa

houseofchandeliers and vintage sa...

Haj
Oj så fina ni är i era mössor och kepor och hattar.
Läckert med den stora hatten.
Så mycket ni hunnit sen jag var in här, ni är så duktiga, det är inte klokt, och en fröjd att få se hur fint det blir och hur hårt ni jobbar.
fantastiskt.
Kram Zara

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP